• Trykkbølgebehandling, kroppen kurerer seg selv

Trykkbølgebehandling er en effektiv måte å behandle kroniske lidelser i sener og muskler uten at du trenger kortison eller operasjon. Forskning viser at 70-80% blir bra etter endt behandling.

Trykkbølge kan brukes mot flere ulike senelidelser

-Musearm, tennis-/golfalbue

-løper-/hopperkne

-akillesproblemer

-kalkskulder

-plantarfascit

Dette er noen av problemene vi på Oslo Naprapatklinikk bruker trykkbølge på.

Hvordan virker trykkbølgebehandling
    Trykkbølgeapparatet sender ut høyfrekvente trykkbølger ned i det skadede området og lager en irritasjon i vevet. Kort forklart tvinger den ”nye skaden” kroppen til å sette i gang en reprasjonsprosess mellom behandlingene. Birvikninger er veldig uavnlig.

Kort og effektiv behandling gir fornøyde kunder
    Vi på Oslo Naprapatklinikk behandler fler og fler pasienter med trykkbølgeapparatet vårt. Vi opplever at behandlingstiden på visse lidelser kortes kraftig ned og pasientene er som regel svært fornøyde med resultatet.

Et eksempel: Vi fikk inn en dame som hadde slitt med tennisalbue i ca 6 måneder. Smertene var verst ved tung belastning og langvarig PC-bruk. Men i det siste hadde hun også begynt å få hvilesmerter og problemer med å sove.
    Etter en rask undersøkelse, kan vi konstantere at smertene er konsentrert et spesifikt sted rundt albuen og det er hovedsakelig en muskel som er overanstrengt og derfor svekket.
    Vi bruker da trykkbølgeapparatet rett på det smertefulle festet til muskelen som er overanstrengt, det tar ca 3 minutter. I tillegg appliserer vi maskinen på et triggerpunkt i samme musklatur, det tar ytligere 3 min. Etter behandlingen føles området vi har behandlet litt ømt, men muskelstyrken er allerede litt bedre.
    1 uke etter kommer pasienten tilbake og har opplevd en forbedring. Vi gjentar prosedyren fra sist og det samme skjer denne gangen. Etter tredje behandlingen ber vi pasienten dra hjem og etter hvert begynne å trene musklaturen spesifikt. Etter 2 uker tar vi kontakt med pasienten og hun forteller at albuen har blitt helt bra. Videre behandling er ikke nødvendig.

”Jeg hadde slitt med vond albue i 6 måneder da jeg tok kontakt med Oslo Naprapatklinikk. Etter 3 behandlinger med trykkbølge var jeg helt kvitt plagene. Behandlingen var ganske smertefull, men kortvarig, så det var absolutt verdt det. Ett år etter har plagen ikke kommet tilbake!”.

Sigrid Berg, fornøyd pasient.

Viktig med hjemmeøvelser
    Den vanligste årsaken til at man får senelidelser og overbelastninger er svak musklatur. Derfor er det viktig at man trener opp musklene når smertene er borte, slik at man er rustet for å utsette seg foir de belastningen man vanligvis gjør i hverdagen.

Vi tar (trykk)bølgen for det :)