• Hvordan holde ryggen smertefri i ferien

Ferien er en tid mange opplever å få plager i ryggen. Og grunnen til dette kan være flere. Ofte er man mer stillesittende enn vanlig. Lange flyturer og bilturer fører til akutte ryggplager. Andre ganger gjør man fysisk aktivitet kroppen ikke er vandt til, nye muskler blir brukt og dette fører til ubehag og noen ganger smerter. En annen vanlig grunn er at man plutselig skal sove på andre madrasser og puter enn det som er optimalt for din kropp.

Men ved å være mer bevisst på hvordan ryggen din fungerer, kan du klare å forebygge at ryggen slår seg vrang i sommerferien.

Se gode tips fra naprapat Katarina Woxnerud
    En naprapatkollega av oss vår nyligen på TV4 nyhetsmorgon i Sverige og viste noen gode tips for å unngå smerter i ryggen.
    S%C3%A5%20f%C3%A5r%20du%20ordning%20p%C3%A5%20ryggen%20-%20naprapaten%20visar%20sina%20b%C3%A4sta%20%C3%B6vningar

En smertefri rygg er ikke en selvfølge, egeninnsats er avgjørende
    Vi på Oslo Naprapatklinikk jobber mye med ryggplager, og vi er veldig opptatt av hva du som klient selv kan gjøre for å få en sterk og smertefri rygg. Ofte er en behandlingsserie på 2-4 behandlinger nødvendig, dette for å få dempet muskelspenninger og justert ledd dysfunksjoner- alt for å få kroppen tilbake til et optimalt utgangspunkt. Deretter får du treningsøvelser og ergonomiske råd for å selv holde ryggen i sjakk og forbygge tilbakefall.

Vi ser på oss selv som en hjelp på veien, men jobben må du gjøre selv.

Enkle øvelser for en smertefri rygg- når du er på ferie!
    Legg igjen navn og e-post i boksen under, så mottar du straks fem enkle, men super fine øvelser, som hjelper det å holde ryggen smertefri i sommer. Men ikke glem- jobben må du gjøre selv ☺
    Hybrid Connect Error : Connector could not be found

Om du skulle oppleve en kranglete rygg i sommer, så holder vi åpent hele ferien!

Og vi tilbyr 20% rabatt* ut juli. KLIKK her for å lese mer

Vi ønsker deg en smertefri sommer!

Vennlig hilsen Rikard, Marit og Monica